Mijn eerste lening is 90+ dagen onbetaald - Actuele artikelen over p2p crowdfunding - p2pfinance

passief inkomen vanuit rente
Ga naar de inhoud

Mijn eerste lening is 90+ dagen onbetaald

p2pfinance
Gepubliceerd door in Systeem ·
Helaas is het zo dat één van de 25 euro leningen die ik verstrekte nu 90+ dagen niet betaald werd. Er is één keer letterlijk een cent op ontvangen. Daarna hielden de rente en aflossing betalingen op.
Nu is het zo dat bij 90 dagen Neo Finance een terugkoop mogelijkheid biedt.
Dat verzoek heb ik echter niet gekregen.
De vraag is nu waarom niet.
De eerste gedachte was dat die ene cent het verschil zou kunnen maken. Is daardoor de telling niet correct?
Een andere mogelijkheid is dat de mail wel gestuurd is, maar ik deze niet ontvangen heb.
Hoe dan ook, ik heb maar vier dagen om op een eventueel aanbod in te gaan en 60% te krijgen en dat is dan ook de reden dat u als klant wel af en toe in moet loggen. Na die vier dagen wordt het aanbod van Neo Finance iedere dag iets lager.
Stel toch dat de mail wel gestuurd is, maar ik deze niet binnen kreeg.
Dan mis je nét een belangrijke mail.
Ik wil namelijk deze lening tegen 60% verkopen aan Neo Finance.
Gezien het feit dat de klant blijkbaar al vanaf de start van de lening onbereikbaar is, denk ik dat deze met de noorderzon vertrokken is en mogelijk al helemaal niet meer in Litouwen is. Het is in dat geval onmogelijk om het openstaande bedrag nog terug te vorderen. Ik ga dan liever akkoord met 60% en laat Neo Finance het risico maar nemen om op de lening nog een terugbetaling door de leningnemer te verkrijgen.
Bij Neo Finance ligt nu de vraag waarom ik het aanbod nog niet gekregen heb. Ik hoop daar later vandaag uitsluitsel over te krijgen.

- Het eerste antwoord van Neo Finance is binnen, maar het voldoet in mijn ogen niet.
Ze stellen dat ze deze klant graag wat extra respijt gunnen, want met de opzegging van de lening komen er extra kosten voor de klant. Dat kan natuurlijk, maar ik zie geen enkele succesvolle poging om met de klant in contact te komen. Ik zou hun argument gelijk geloven als ze in gesprek met de klant zijn. Hier echter is zo ver ik kan zien, in die 90 dagen niet één keer succesvol contact gelegd.
Het bewijs daarvoor heb ik hier:

In mijn ogen is het argument dus eerder dat Neo Finance inziet dat dit een total loss wordt en dat het dus voor hen beter is als er niets gedaan wordt. Geen kosten en geen overgenomen slechte lening door Neo Finance.
Dat zou op zich te begrijpen zijn, maar dat zeggen ze dus niet...
Als dat echter het argument is, dan zou dat in tegenspraak zijn met wat er op de site staat. Ik wil er dus gewoon helderheid over. Ze geven immers aan dat er een aanbod van hun kant komt. Ik wil gewoon weten waarom ik dat aanbod niet niet heb gekregen. Respijt voor een klant die niets van zich laat weten is een drogdreden. Met dat verhaal ga ik niet akkoord.

Ik heb nu doorgekregen dat ze 'binnenkort' met een aanbod komen. Ik kreeg de tip om de lening met een discount op de secundaire markt aan te bieden. Ik heb dat gedaan meteen flinke korting. Benieuwd of er iemand hapt.

Mijn lening is inderdaad vrijwel direct op de secundaire markt verkocht op de secundaire markt en ik kreeg er een euro meer voor dan dat is via Neo Finance gekregen zou hebben. Dat is op een bedrag van of 15 of 16 euro een interessant verschil. Ik weet, het is maar een euro, maar het spelletje is natuurlijk ook om er alles uit te slepen.
Ik heb mijn verlies op de lening genomen en verloor dus 9 euro op de lening van 25 euro. Het hoort er bij.


Terug naar de inhoud